Friday, August 8, 2014

Olijfolie is iets wat iedereen wel in huis heeft. Je kunt het gebruiken om te koken, maar ook nog ergens anders voor! Gebruik het als een beauty ingrediƫnt! Ik heb hier wat tips hoe je olijfolie makkelijk kunt gebruiken. Als je niet van vettige dingen houd, heb je hier vast niks aan. Olijfolie is nou eenmaal een vettige boel










lippenbalsem:
Je kunt olijfolie heerlijk als lipbalsem gebruiken. Pak een heel klein beetje, en echt een heel klein beetje en smeer dit gewoon op je lippen als je ruwe of droge lippen hebt. Doe het het liefst voor het slapen gaan, want de smaak van olijfolie vind ik niet heel erg lekker en het is ook heel vettig voor overdag. Maar het kan ook gewoon overdag! Als je het s’avonds zou doen, heb je de volgende dag heerlijk zachte lippen! Volgens mij zit in Vaseline die lipbalsem ook olijfolie.
Zachte huid:
Je kan natuurlijk ook als je een droge huid hebt, olijfolie op je huid smeren. Dat is eigelijk hetzelfde voor als op je lippen! Je pakt gewoon een beetje olijfolie en smeer dat na het douchen op je huid. Ik raad je dit weer aan om s’avonds te gaan doen voor dat je gaat slapen en dat je niks hoeft te doen. Zoals ik a zei, olijfolie is heel erg vettig en je wilt niet dat de volgende ochtend je hele dekbek onder zit!










Scrub!!:
Volgens mij kent iedereen deze truc wel: Olijfolie en suiker als scrub! Heel makkelijk, je pakt olijfolie en een beetje suiker mixt dat en je hebt een heerlijke scrub! Als je iets meer houd van een ruwe scrub, kun je er in plaats van suiker iets van zout bij doen. Suiker lost sneller op dan zout dus als je daar van houd kun je er dus zout bij doen. Ik zou wel gewoon suiker en olijfolie op je gezicht voor een scrub gebruiken, want je huid kan iets meer aan kwa scrubs.
Nagelriemen:
Je bent je nagels aan het doen, en merkt opeens dat je nagelriemen bijna tot de helft van je nagels zitten! Geen nood, want daarvoor kun je ook weer gewoon olijfolie gebruiken. Smeer gewoon een heel klein beetje rondom je nagelriemen, duw ze terug en je zult zien dat je nagels er weer heel verzorgt uitgaan zien! Tip: Als je na de olijfolie je nagels wilt lakken en je nagels zitten onder de olijfolie? Pak dan een watje met een klein beetje nagellakremover. Haal het watje dan alleen over je nagels heen want het kan uitdrogend zijn je de huid rondom je nagels.
Haarmasker:
Deze truc zag ik echt op het internet staan. Je pakt olijfolie warmt het een beetje op en dan smeer je dit in je haar je laat het zitten, en spoelt het daarna uit onder de douche met shampoo. Ze zeggen dat je die dag daarna super glad en glanzend haar hebt. Ik zou het zelf nooit doen omdat ik denk dat je dan toch super vet haar krijgt? Nouja, je kunt het natuurlijk wel proberen!







Ruwe =plekjes
Dit is wel hetzelfde als de rest. Als je een ruwe elleboog hebt? Je smeert er gewoon een klein beetje olijfolie op! Zo simpel is het allemaal.
Nu kun je dus zien hoeveel je met olijfolie kunt doen! Misschien hebben jullie er wat aan gehad!! Bedankt voor het kijken.
xxx me

No comments:

Post a Comment